בוגרים‏ > ‏

נטלי בניזרי-כהן תש"ע (2010)

נטלי בניזרי
עיסוק בימים אלו: גננת

תרומת הלימודים לפן האישי והמקצועי: סיימתי תואר ראשון במדעי החברה והרוח של האוניברסיטה הפתוחה, מאז חיפשתי את עצמי מבחינה תעסוקתית. בשנת 2008 החלטתי ללמוד תואר שני בשביל ידע כללי והמשך הדרך המקצועית. חיפשתי רבות והגעתי לחוג ייעוץ והתפתחות האדם. קראתי על הקורסים, מאוד התחברתי, אפילו שלא הייתה לי זיקה לחינוך, היה לי מעניין לשבת וללמוד את הכול. הלימודים היו מאוד מעניינים, מאוד נהניתי במהלכם. התחלתי את התואר כשהייתי בהריון, ילדתי את ביתי באמצע הלימודים בין שנה א' לב'. 

במהלך התואר השתתפתי בקורס גישות חינוכיות שהונחה על-ידי ד"ר שרונה ט.לוי. הקורס הפגיש אותי לראשונה עם גישת רג'יו אמיליה שמקורה בצפון איטליה. כשסיימתי את הלימודים רציתי לנהל מרכז להתפתחות הילד או מרכז כלשהו שקשור לילדים. החלטתי להתחיל מעבודת שטח והלכתי לעבוד בגן ילדים, כאשת צוות. הגן בו עבדתי התגלה עם אג'נדה חינוכית שהתחברתי אליה מאוד- גישת רג'יו אמיליה. הגישה באה לידי ביטוי בגן באופן בו הדגש הינו על חיבור קהילה, ילד ומשפחה. המטרה היא ליצור קשרים כל הזמן בין הבית לגן. הגישה מתבססת על יחסים בינאישיים בין צוות הגן למשפחה ולקהילה. לדוגמא- חג חנוכה- כל משפחה תכין מאכל מיוחד ותביא לגן. ימי הולדת בגן- הילד יבחר מה יהיה לו ביום הולדת: שירים, תפאורה... המסגרת מדגישה את איכות אנשי המקצוע, איכות הקשר, איכות השפה שמדוברת בגן. 

התאהבתי במקצוע והתחלתי לעבוד כאשת צוות והשנה אני עושה השלמת תעודת הוראה לגננת.

שם עבודה סמינריונית בעלת חשיבות עבורי במהלך התואר: הקשר בין דפוסי שינה במגזר החרדי למגזר החילוני בישראל. 

שם מנחת העבודה: פרופ' ענת שר במסגרת קורס שינה בגיל הרך

תיאור העבודה: בדקתי כיצד אופן הדתיות משפיע על דפוסי שינה של תינוקות.

מרצה שזכור/ה לי במיוחד: 

פרופ' ציפי שכטמן לימדה קורס הנחיית קבוצות. קורס זה היה מדהים ומעורר חשיבה. הקורס עסק בחקר ה"עצמי" וחקר האדם. בקורס הובאה רגישות, שיח אינטליגנטי ודיונים מעמיקים ולכן זהו קורס שלא שוכחים, יצאתי ממנו עם תובנות לחיים.

תכניות מקצועיות/ אישיות לעתיד: התחושות האימהיות בשילוב הידע הנלמד הביאו אותי להבנה כי אני רוצה לנהל גן ילדים. כיום אני נמצאת בשלבי סיום לימודי תעודת הוראה על-מנת שאוכל לעסוק כגננת במשרד החינוך.